Th: Wie spät ist es? = Wie viel Uhr ist es? 

 Która jest godzina?- dwie możliwości pytania o czas

Temat przewidziany na 4 jednostki lekcyjne

Przed lekcją należy przypomnieć sobie tworzenie liczebników od 1-100 . Przygotowałam w Quizlecie odpowiednie do tego zadanie, przypominam link:

https://quizlet.com/join/pydSbqegz

Cel dla ucznia:

  • Nauczysz się pytać o godzinę i określać czas oraz mówić , o której godzinie lub kiedy 

Nacobezu:

  1. Odróżnisz czas urzędowy od potocznego
  2. Podasz czas urzędowo
  3. Podasz czas potocznie 
  4. Odpowiesz na pytania, wykorzystując czas potoczny lub urzędowy
  • kiedy? 
  • o której godzinie?
  • która jest godzina?

LEKCJA NR 1 (NACOBEZU nr 1)

CZAS URZĘDOWYCZAS POTOCZNY
– podajemy godzinę stosując tzw zegarek elektronicy np : 21.30 – jest dwudziesta pierwsza trzydzieści-podajemy godzinę stosując zwroty za, po, wpół do, kwadrans np. Jest wpół do dziesiątej 
der Viertel – kwadrans
nach – po
vor-za
halb- wpół do
-stosujemy liczebniki od 1-24 w podawaniu godziny-stosujemy liczebniki 1-12 w podawaniu godziny
Patrz przykłady:
17.00  – Es ist siebzehn (Uhr)
11.15   – Es  ist elf Uhr fünfzehn
06.55    -Es ist sechs Uhr fünfundfünfzig
18.35   – Es ist achtzehn Uhr fünfunddreißig
Patrz przykłady:
17.00   -Es ist fünf Uhr
11.15   -Es ist Viertel (fünfzehn) nach elf
06.55   – Es ist fünf vor sieben
18.35   – Es ist fünf nach halb sieben

Oglądnij 2 filmy:


A to przyda Ci się do zrozumienia pojęcia CZAS POTOCZNY

( NACOBEZU nr 3)

Zrób zadanie 3 na stronie 70  w podręczniku 

Poczekaj na lekcję nr 2


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/niemieck/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427