Womit fährst du? -kl.6

Th: Womit fährst du? źródło: https://teleskola.mt/verkehrsmittel-means-of-transport/ NACOBEZU: wymieniam 7 środków komunikacji miejskiej tworzę wyrażenia przyimkowe z przyimkiem mit , mówiąc o tym, czym można jeździć odmieniam czasowniki rozdzielnie złożone – umsteigen, ankommen, abfahren Womit fährst du gern? Ich fahre gern Czytaj dalej…

Mein Lieblingsspiel ist Minecraft.-kl.5

Th: Mein/sein/ihr  Lieblingsspiel ist Minecraft. NACOBEZU: przypominam, utrwalam, ćwiczę zaimki dzierżawcze mein(e), sein(e), ihr(e) tworzę rzeczowniki z przedrostkiem „ulubiony” mein Lieblingssport – mój ulubiony sport sein Lieblingsinstrument – jego ulubiony instrument ihre Lieblingsjahreszeit – jej ulubiona pora roku strona 22 Czytaj dalej…

Jugendherberge im Ausland. -kl.6

źródło: https://www.rtl.de/cms/jugendherbergen-registrieren-wieder-mehr-klassenfahrten-4611759.html Th: Jugendherberge im Ausland. NACOBEZU: wymieniam nazwy obiektów, w których można spędzać wakacje tworzę wyrażenia, odpowiadające na pytanie gdzie? wo?  z wykorzystaniem obiektów wakacyjnych wyszukuję informacji na temat spędzania wakacji w tekście czytanym tworzę poprawnie gramatycznie zdanie z Czytaj dalej…

Imperativ-Wiederholung! – Tryb rozkazujący-powtórzenie.-kl.8

Th: Imperativ. Tryb rozkazujący. NACOBEZU: tworzę tryb rozkazujący czasownika dla formy grzecznościowej (krok 1), dla 2 osoby liczby pojedynczej (krok 2) oraz dla 2 osoby liczby mnogiej (krok 3) stosuję tryb rozkazujący czasownika w codziennych sytuacjach (źródło: https://prosty-niemiecki.pl/gramatyka/imperativ-tryb-rozkazujacy-bez-problemu/) UWAGA!!!! Czasowniki Czytaj dalej…