Finalsatz. -kl.8

Th: Finalsatz. Zdanie okolicznikowe celu. NACOBEZU: tworzę zdania celu w odpowiednim szyku, wykorzystując spójnik „damit” lub konstrukcję bezokolicznikową „um….zu” rozróżniam konstrukcję z „damit” i „um…zu” Zdania z „damit” Zdania z „damit” (aby, żeby) można użyć w każdej konstrukcji – bez znaczenia, czy mówimy o Czytaj dalej…

Weißt du, dass…..-kl.6

Th: Weißt du, dass…..( Czy wiesz, że….. ?) NACOBEZU: pytam, „czy wiesz, że, ..”, stosując odpowiedni szyk wyrazów ćwiczę i utrwalam słownictwo z działu „Die Welt ist schön” SŁOWNICTWO: https://quizlet.com/pl/509627620/klasa-6-die-welt-ist-schon-flash-cards/ Zadanie 1 i 2 na stronie 78 utrwalają słownictwo z Czytaj dalej…

Die Welt ist schön – Wortschatz. -kl.6

Th : Die Welt ist schön – Wortschatz Słownictwo dział 5https://quizlet.com/pl/509627620/klasa-6-die-welt-ist-schon-flash-cards/ NACOBEZU : utrwalam, ćwiczę, uzupełniam słownictwo z działu „Świat jest piękny”, wykorzystując aplikację Quizlet. die Welt-       ……………………………… die Umwelt – …………………………….. die Umweltverschmutzung- …………. die Pflanze Czytaj dalej…

Czasowniki modalne. -kl.5

Th: Czasowniki modalne. NACOBEZU: wymieniam 6 czasowników modalnych odmieniam poznane czasowniki modalne przez osoby stosuję odpowiedni szyk wyrazów w zdaniu z czasownikiem modalnym CZASOWNIKI MODALNE NACOBEZU nr 1 wollen (chcieć) können (móc, umieć, potrafić) müssen (musieć) dürfen (mieć pozwolenie, uprawnienie) sollen (mieć powinność, obowiązek) mögen (lubić, Czytaj dalej…