Was fehlt dir? -kl.5

Th: Was fehlt dir? NACOBEZU: zapytasz o dolegliwości innych powiesz o swoich dolegliwościach Was fehlt dir? ………………………….. Was fehlt Ihnen? ………………………….. Was fehlt euch? ………………………….. Zeszyt ćwiczeń ćw. 31 i 32 str.44 Hausaufgabe Zeszyt ćwiczeń ćw. 33 str. 44

Das Zwillinge-Treffen. -kl.5

Th: Das Zwillinge-Treffen. NACOBEZU: ćwiczę i utrwalam zaimek dzierżawczy stosuje czasownik aussehen (wyglądać), opisując osobę SŁOWNICZEK do lekcji: aussehen- wyglądać der Zwilling,e – bliźniak, bliźniacy gleich-jednakowo ein bisschen anders- trochę inaczej ziemlich anders- zupełnie inaczej Quatsch machen-wygłupiać się musizieren- muzykować Czytaj dalej…

Pronomen – Wiederholung. -kl.8

Th: Pronomen-Wiederholung. NACOBEZU: przypominam, utrwalam, ćwiczę wszystkie poznane zaimki niemieckie. ZAIMKI Zaimek jest częścią mowy zastępującą rzeczownik, przymiotnik oraz liczebnik.Rozróżniamy następujące rodzaje zaimków: zaimek osobowy (das Personalpronomen) – ich, du, sie, wir, …  zaimek nieosobowy (das unpersönliche Pronomen) – es Czytaj dalej…

Schönheitsideale.-kl.7

Th: Schönheitsideale. NACOBEZU: odmieniam przymiotnik po rodzajniku nieokreślonym stosuję pytanie Was für ein/eine… ? opisuję mój ideał urody, wykorzystując przydawkę NACOBEZU nr 1 Odmiana przymiotnika po rodzajniku nieokreślonym Końcówki przymiotników po rodzajniku nieokreślonym NACOBEZU nr 2 Pytanie Was für ein/eine… Czytaj dalej…

Zaimki dzierżawcze. -kl.5

Th: Zaimki dzierżawcze. NACOBEZU: tworzę zaimki dzierżawcze od wszystkich osób stosuję zaimki dzierżawcze z rzeczownikami  moja mama-……………………………… twój tata-………………………………….. jej babcia-………………………………… nasza nauczycielka-…………………….. wasze dzieci-……………………………… jego oczy-…………………………………. moja głowa-………………………………. ich rodzice-…………………………………. jej włosy-……………………………………. mój nos-……………………………………. nasz brzuch-………………………………. ich gardło-…………………………………. wasza Czytaj dalej…


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/niemieck/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427