Zutaten aus Omas Kochrezept – kl.8

Th: Zutaten aus Omas Kochrezept. NACOBEZU: przypominam, utrwalam, ćwiczę nazwy produktów spożywczych określam ilość produktów spożywczych redaguję przepis kulinarny, wykorzystując tryb rozkazujący Przetłumacz zwroty, wykorzystaj nazwy produktów i określenie ich ilości: cała butelka soku jabłkowego – ………………………………… pól kilograma pomidorów- Czytaj dalej…

Czasowniki modalne. -kl.6

Th: Czasowniki modalne. NACOBEZU: wymieniam 6 czasowników modalnych odmieniam poznane czasowniki modalne przez osoby stosuję odpowiedni szyk wyrazów w zdaniu z czasownikiem modalnym CZASOWNIKI MODALNE NACOBEZU nr 1 wollen (chcieć) können (móc, umieć, potrafić) müssen (musieć) dürfen (mieć pozwolenie, uprawnienie) sollen (mieć powinność, obowiązek) mögen (lubić, Czytaj dalej…

Sommerferienfotos. -kl.5

Thema: Sommerferienfotos. Cel lekcji:  Opowiem co można robić na wakacjach NACOBEZU: viel Rad fahren – ………………………………. Radtour machen –  …………………………… in der Sonne liegen – …………………..…… im Meer baden – …………………………… im Gebirge spazieren – ……………………… die Natur zeichnen – Czytaj dalej…

Verb-Wiederholung – kl.6

Th: Verb-Wiederholung. Cel: Tworzę zdania w języku niemieckim, prawidłowo odmieniając wszystkie poznane do tej pory czasowniki. NACOBEZU: odróżniam formę bezosobową  (bezokolicznik),  od formy osobowej czasownika wymieniam osoby i końcówki osobowe czasownika  odmieniam czasowniki sein i haben tłumaczę pojęcia – odmiana Czytaj dalej…