Th: Wie spät ist es? = Wie viel Uhr ist es?
Która jest godzina?- dwie możliwości pytania o czas
Temat przewidziany na 4 jednostki lekcyjne
Przed lekcją należy przypomnieć sobie tworzenie liczebników od 1-100 . Przygotowałam w Quizlecie odpowiednie do tego zadanie, przypominam link:
https://quizlet.com/join/pydSbqegz
Cel dla ucznia:
- Nauczysz się pytać o godzinę i określać czas oraz mówić , o której godzinie lub kiedy
Nacobezu:
- Odróżnisz czas urzędowy od potocznego
- Podasz czas urzędowo
- Podasz czas potocznie
- Odpowiesz na pytania, wykorzystując czas potoczny lub urzędowy
- kiedy?
- o której godzinie?
- która jest godzina?
LEKCJA NR 1 (NACOBEZU nr 1)
CZAS URZĘDOWY | CZAS POTOCZNY |
– podajemy godzinę stosując tzw zegarek elektronicy np : 21.30 – jest dwudziesta pierwsza trzydzieści | -podajemy godzinę stosując zwroty za, po, wpół do, kwadrans np. Jest wpół do dziesiątej der Viertel – kwadrans nach – po vor-za halb- wpół do |
-stosujemy liczebniki od 1-24 w podawaniu godziny | -stosujemy liczebniki 1-12 w podawaniu godziny |
Patrz przykłady: 17.00 – Es ist siebzehn (Uhr) 11.15 – Es ist elf Uhr fünfzehn 06.55 -Es ist sechs Uhr fünfundfünfzig 18.35 – Es ist achtzehn Uhr fünfunddreißig | Patrz przykłady: 17.00 -Es ist fünf Uhr 11.15 -Es ist Viertel (fünfzehn) nach elf 06.55 – Es ist fünf vor sieben 18.35 – Es ist fünf nach halb sieben |
Oglądnij 2 filmy:
A to przyda Ci się do zrozumienia pojęcia CZAS POTOCZNY
( NACOBEZU nr 3)
Zrób zadanie 3 na stronie 70 w podręczniku
Poczekaj na lekcję nr 2