Th: Was macht deine Freundin in der Freizeit?

Cel dla ucznia:

Opowiesz o aktywnościach swojej koleżanki lub swojego kolegi w czasie wolnym

NACOBEZU do lekcji:

  • utrwalam, ćwiczę, stosuję słownictwo związane z aktywnościami oraz porami dnia  (kartka ksero w zeszycie)
  • utrwalam, ćwiczę, stosuję odmianę czasownika, ze szczególnym uwzględnieniem czasowników rozdzielnie złożonych i czasowników mocnych „z szafy” ( notatka w zeszycie)
  • wykorzystuję temat lekcji z podręcznika „Was machst du in deiner Freizeit?” Str 72-73

Zadanie do zrobienia i wysłania – termin następna lekcja wg planu  – na pocztę Vulkan w załączniku lub pocztę  

em_niemiecki@wp.pl

ZADANIE :). Was macht deine Freundin/dein Freund in der Freizeit?

NACOBEZU do zadania:

  • opisuję czas wony swojego kolegi/koleżanki w 10 zdaniach – nie liczysz zdań moich :), :), 🙂 
  • wykorzystuję w opisie 5 pór dnia
  • stosuję w opisie 3 czasowniki rozdzielnie złożone
  • stosuję  w opisie 5 czasowników mocnych ( „z szafy”)
  • pamiętam o odmianie czasownika w 3 osobie liczby pojedynczej 
  • stosuję odpowiedni szyk  ( kolejność) wyrazów w zdaniu niemieckim

Was macht deine Freundin in der Freizeit?

Meine Freundin heißt ………….. .  Sie steht morgens auf. ……………………

………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………Ich mag meine Freundin. 


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/niemieck/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427