Th: Was macht deine Freundin in der Freizeit?
Cel dla ucznia:
Opowiesz o aktywnościach swojej koleżanki lub swojego kolegi w czasie wolnym
NACOBEZU do lekcji:
- utrwalam, ćwiczę, stosuję słownictwo związane z aktywnościami oraz porami dnia (kartka ksero w zeszycie)
- utrwalam, ćwiczę, stosuję odmianę czasownika, ze szczególnym uwzględnieniem czasowników rozdzielnie złożonych i czasowników mocnych „z szafy” ( notatka w zeszycie)
- wykorzystuję temat lekcji z podręcznika „Was machst du in deiner Freizeit?” Str 72-73
Zadanie do zrobienia i wysłania – termin następna lekcja wg planu – na pocztę Vulkan w załączniku lub pocztę
ZADANIE :). Was macht deine Freundin/dein Freund in der Freizeit?
NACOBEZU do zadania:
- opisuję czas wony swojego kolegi/koleżanki w 10 zdaniach – nie liczysz zdań moich :), :), 🙂
- wykorzystuję w opisie 5 pór dnia
- stosuję w opisie 3 czasowniki rozdzielnie złożone
- stosuję w opisie 5 czasowników mocnych ( „z szafy”)
- pamiętam o odmianie czasownika w 3 osobie liczby pojedynczej
- stosuję odpowiedni szyk ( kolejność) wyrazów w zdaniu niemieckim
Was macht deine Freundin in der Freizeit?
Meine Freundin heißt ………….. . Sie steht morgens auf. ……………………
………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………Ich mag meine Freundin.